Fiat126.hu - 2024. November 21. Csütörtök, Olivér napja van.
 

Szervizkönyv



Üzenetek időrendben
Keresés:
Hozzászólások száma: 104125 Oldalak:  1  2  3  4  5  ... 2079  2080  2081  2082  2083   >>

Hozzászóláshoz be kell jelentkezni!


2024.10.11 00:09:53 (104125.)
Marczin Robert
(MISKOLC)

Előzmény: raver @ 2024.10.08. 19:12:01


Írjál már valamit az Ótóról, hogy azóta hogy szuperál, kipróbáltad e az ejtő tankot, stb.
Komolyan érdekel a dolog!
;)
2024.10.08 19:12:01 (104124.)
raver
(Pápa)

Előzmény: iref-h @ 2024.09.06. 19:28:49


Ki lehet mosni, létezik helyette más egység is. Amit láttál "sima" cső, és rezonátor cső is.
2024.09.06 19:28:49 (104123.)
iref-h
(szegvár)
Időközben megtaláltam ezt az alkatrész, most már tudom hogy mi a neve: szívászajcsökkentő dob. A kérdés, hogy ezt szét lehet e szedni, vagy ki kell e mosni?
Üdv: iref-h
2024.09.06 19:11:46 (104122.)
iref-h
(szegvár)
Sziasztok!
A váltó olajcsere után a levegőszűrőt cseréltem, - nem először, de most vettem észre, hogy a levegőszűrőtől elmenő cső az ív után egy újabb műanyag tokba helyezett valamiféle szűrőn megy át a motorhoz. Az polski könyvben a képen csak egy egyenes cső látható ami a porlasztóhoz megy, meg persze a vékonyabb amiről most nincs szó. Tehát ez a fekete, összeragasztott vagy tekert valamin megy át a levegő. Eléggé olajos a belseje, kimossam, vagy mi a szerepe, mi a teendő?
2024.09.06 03:11:39 (104121.)
iref-h
(szegvár)

Előzmény: Dömi @ 2024.09.05. 11:24:43


Szia!
Megtaláltam a csavart. Sem nem "rejtőzködő", sem nem szögletes. Az alig felismerhető szögletes csavarra egy akkora hatlapfejű csavart hegesztettek, amit 22-es villáskulcs fogott, így a csavar feje legalább 25mm-re kiállt, rá sem mertem gondolni hogy ez az amit keresek.
Köszönöm a segítséget!
2024.09.05 11:24:43 (104120.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: iref-h @ 2024.09.04. 22:18:12


szia!

némi benzinnel pucold meg a váltóházat a féltengelyek és váltótartó bak között, menetirány szerint jobb oldalon. Elő fog bújni az a szögletes csavar.
Itt éppen 6lap fejű csava van ott:
https://totalcar.hu/galeria/totalcar/szerelem/2023/06/09/polski_fiat_126p_650e_1984/35
2024.09.04 22:18:12 (104119.)
iref-h
(szegvár)
Sziasztok!
Úgy jártam, hogy a polski váltójában szerettem volna az olajat kicserélni, de nem sikerült.
Leengedtem a régi olajat, a jobb oldali féltengely körül a váltó oldalában lévő 13 – as kulcsnyílású csavart kicsavartam, gyanús volt a hosszúsága (M13x25) Ebbe dugtam a műanyag csövet, tölcsér, stb. kb. 6dl olaj a betonra folyt, most már tudom hogy ez valami más lehet, váltóalkatrész rögzítő csavar?! Vissza is csavartam. Remélem nem állítódott el semmi, noha az olaj leengedése után álló helyzetben váltogattam, hogy a maradék olaj is kifolyjon.

Segítséget szeretnék kérni, hogy hol találom az „igazi” beöntő nyílást. Csak kerékcseréhez alkalmas emelőm van, valamennyire alá tudok bújni, de sem alulról sem a motor felől nem találom az a szögletes csavart, amiről már itt is hallottam.
Esetleg ha tud valaki linket, ahol kép van róla az is segítene
Üdv, iref-h
2023.12.22 07:54:12 (104118.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: iref-h @ 2023.12.19. 11:42:18


Miután a kulisszát visszaraktad és visszakötötted a váltóba, be kell állítani a kulisszát.
Ezt a kardán alagút jobb oldalán található két 8 mm-es (13-as fejű) csavarral lehet.
Ha üresben van a váltó, a váltókarnak függőlegesen kell állnia. A beállítás hiányában nem lesznek meg a sebességek, vagy nehezen kapcsolható lesz.
2023.12.19 11:42:18 (104117.)
iref-h
(szegvár)

Előzmény: Dömi @ 2023.12.19. 07:57:25


Szia!
Köszönöm a segítséget, ma sikerült vezető gyűrűket venni, az általad küldött infó alapján meg tudom csinálni.
Üdv, iref-h
2023.12.19 07:57:25 (104116.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: iref-h @ 2023.12.18. 17:53:51


Szia!
2 db vezető gyűrűre van szükséged. 126shop.hu-n találsz.
Az egyik a karosszériában van, ahol kilép a váltórúd a kardánalagútból (rugalmasváltóösszekötő előtt). A másik a kulisszaházban van.

Az utastérben ki kell szedni a középső kárpitot, és a bowdeneket takaró első fém borítást. A kardán alagút jobb oldalán 2 csavar fogja a váltókulisszát.
Ahhoz, hogy ki tudd húzni a kulisszát és a váltórudat, az autó alatt le kell kötnöd a váltórudat a rugalmas váltóösszekötöről.

A többi már adja magát.
Ha nincs meglepi 2-3 óra alatt meg lehet csinálni kényelmesen.
2023.12.18 17:53:51 (104115.)
iref-h
(szegvár)
Sziasztok!
A 3. sebesség meg a hátramenet nem működik, a sejtésem bevált.
a sebváltótól induló váltókaron megtaláltam az elszakadt vezetőgumit. Szeretném kicserélni, de nem tudom a váltókarra felfűzni. Hol lehetne a kart úgy szabaddá tenni, hogy felfűzhessem a vezetőgumit, és bepattinthassam a helyére
Ajánlották többen, hogy vágjam szét, de ezt nem szeretném.
2023.12.18 17:39:20 (104114.)
iref-h
(szegvár)

Előzmény: iref-h @ 2023.12.18. 17:38:35


2023.12.18 17:38:35 (104113.)
iref-h
(szegvár)

Előzmény: Tibikeeee @ 2016.12.20. 20:42:10


Előzmény: szoto @ 2013.06.01. 19:29:26


2023.06.30 21:58:56 (104112.)
Suba
(Dunaújváros)
Sziasztok!
Találkozott már valaki olyan esettel, hogy túl magas a motorolaj nyomás? 4bar feletti értéket mértünk. Szerintem az olajpumpánál található nyomáaszabályzó lehet megragadva. Jól gondolom? Köszi a segítséget előre is.
2021.09.29 16:42:03 (104111.)
Csakafiat
(Gárdony)
84-es évjáratú veterán PF 126-hoz keresek jó állapotú (dinamós változat) fesz.szabályzót. Csak az eredetiség kedvéért, mert már működőképes az elektromos (lengyel) változattal. Árat is bátran írjátok le!
2021.09.12 07:41:53 (104110.)
Kiss Sándor
(Szeged)

Előzmény: tlkg @ 2020.09.08. 22:03:57


Szia! Kérdezz bátran!
2021.07.29 21:50:41 (104109.)
Kiss Sándor
(Szeged)

Előzmény: ervinkov @ 2020.09.08. 15:00:01


Szia! Rudazat persely!
2021.07.29 21:49:23 (104108.)
Kiss Sándor
(Szeged)

Előzmény: tlkg @ 2020.09.08. 22:03:57


Szia! ’93 óta javítom a kis polákot! Kérdezz bátran! :-)
2020.11.30 20:55:10 (104107.)
xxbandi77
(Visonta)

Előzmény: Andrei @ 2020.11.29. 22:42:18


Köszi, meg is van!
2020.11.29 22:42:18 (104106.)
Andrei
(Ráckeve)

Előzmény: xxbandi77 @ 2020.11.29. 18:48:48


Ott van az.
Fiat126 -> Cikkek
2020.11.29 18:48:48 (104105.)
xxbandi77
(Visonta)
Üdv Mindenkinek!
Régebben volt fent valahol elektromos gyújtáshoz elkészítési segédlet.... Ez eltünt, vagy csak én nem találom??
2020.09.08 22:03:57 (104104.)
tlkg
(Üllő)
Sziasztok!
Nemrég kaptam egy 1990es kispolszkit. Majdnem jól működik, de nagyon szeretem.
Keresek egy(több) szerelésben tapasztalt embert, akire rálehet csörögni, ha elakadok a szerelésben, aki tűri a kezdők hülye kérdéseit és van pár perce, hogy tanácsot adjon telefonon.
Elérhetőséget a lajos.toth.80@gmail.com -ra írhattok, ha ide nem szeretnétek kiírni.
Előre is köszönöm.
Lajos
2020.09.08 21:42:37 (104103.)
ervinkov
(ervinkov)

Előzmény: FUTO TOM @ 2020.09.08. 18:49:21


Köszi szépen! Akkor alámászok....
2020.09.08 18:49:21 (104102.)
FUTO TOM
(Miskolc)

Előzmény: ervinkov @ 2020.09.08. 15:00:01


Hello
Inkább váltótartó bak szokott lenni leszakadt és elfordult a váltó. De lehet amit írtál rugalmas összekötő is.
Bakbol ha akad bontott az jobb megoldás lehet, az újak gyakran silány minőségűek és szinte azonnal elszakad.
2020.09.08 15:00:01 (104101.)
ervinkov
(ervinkov)
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy találkozott-e valaki olyannal, hogy a váltó egyszer csak nem veszi a rükvercet (vagy csak sokadikra), illetve a 3. helyett is egyest akar kapcsolni alkalmanként (legalábbis a reccsenésből ezt feltételezem). olyan, mintha a váltókart oldalra feszítő rugó kicsit elgyengült volna, de alapvetően visszahúzza egyenesbe. Mi lehet ez? A rugalmas fém-gumi elem a rudazaton?
Köszi
Ervin
2020.08.06 07:19:06 (104100.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: LoGiTo @ 2020.08.05. 15:58:09


igen, a gyújtás állíthatatlanságának okozója lehet a laza lánc.
2020.08.05 15:58:09 (104099.)
LoGiTo
(Sárkeresztes)

Előzmény: Dömi @ 2020.08.05. 08:23:55


Szia,

Értem, köszi szépen.
Már úton van a csere lánc fogaskerekekkel együtt.

Okozhatta ez a megszakítóhézag folyamatos elállítódását?

Kb 7-10 fokot tudtam elforgatni az ékszíj tárcsán úgy, hogy a gyújtáselosztó tengelye nem mozdult.

Gyújtás beállítás után kis járatás illetve pár indítás után teljesen összezárt a megszakító, nem volt hézag egyátalán.

Kiszedtem az elosztót, a tengelye nem szorul, a fogazása épnek tűnik.
2020.08.05 08:23:55 (104098.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: LoGiTo @ 2020.08.03. 17:51:26


szia!

ez laza.
vagy nem volt cserélve a felújításkor, vagy nem jó minőségű darab lett beépítve. Sajnos könnyen lehet rossz minőségű darabba belefutni.
2020.08.03 17:51:26 (104097.)
LoGiTo
(Sárkeresztes)
Sziasztok.

Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Felújított motorral vettem egy polskit, kb 1000 km autózás után olyan problémám van, hogy a gyújtás "elállítja" magát (illetve van egy kis holtjáték az ékszíj tárcsánál).

Az olajpumpaház le lett szedve, és elég lazának tűnik a vezérműlánc.
Csatoltam egy goodle drive linket, képekkel és egy videóval.

Vetnétek rá egy pillantást, és megerősítenétek abban, hogy cserére érett a vezérműláncom?

Nem volt még ezelőtt polskim, szóval minden segítséget örömmel fogadok.

Előre is köszönöm.

https://drive.google.com/drive/folders/177epn9LUuPi0GzMmpkEycaexpnf70n5i?usp=sharing
2020.08.03 17:50:27 (104096.)
LoGiTo
(Sárkeresztes)
Sziasztok.

Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Felújított motorral vettem egy polskit, kb 1000 km autózás után olyan problémám van, hogy a gyújtás "elállítja" magát (illetve van egy kis holtjáték az ékszíj tárcsánál).

Az olajpumpaház le lett szedve, és elég lazának tűnik a vezérműlánc.
Csatoltam egy goodle drive linket, képekkel és egy videóval.

Vetnétek rá egy pillantást, és megerősítenétek abban, hogy cserére érett a vezérműláncom?

Nem volt még ezelőtt polskim, szóval minden segítséget örömmel fogadok.

Előre is köszönöm.

https://drive.google.com/drive/folders/177epn9LUuPi0GzMmpkEycaexpnf70n5i?usp=sharing
2020.06.14 19:37:10 (104095.)
Szatmári
(Budapest)

Előzmény: raver @ 2020.06.14. 18:53:31


Köszönöm szépen,,,, csere lesz,,ennek kakukk valóban
2020.06.14 18:53:31 (104094.)
raver
(Pápa)

Előzmény: Szatmári @ 2020.06.12. 14:56:01


Valószínű, hogy kevés olaj volt a váltóban és a keletkező hő károkat okozott. Elsőre próbálj meg olajat tenni bele, hátha még nem okozott komolyabb károkat az olaj hiány. Ha, igen, akkor próbálj meg egy jó állapotú bontott váltót szerezni.
2020.06.12 14:56:01 (104093.)
Szatmári
(Budapest)
Sziasztok.
A véleményetekre lennék kiváncsi,illetve a s egítségetekre.A váltóm elkezdett érdekes hangokat kiadni.Az I.-es borzasztó zajos,súrlódó hangot ad ki,pedig sose húzattam, csak finoman használom.Nem recssen váltáskor, nem dobja ki a sebességet,,,csak zúg.A II.meg a III. problémamentes semmi hang,szépen dolgozik.A IV. az valami vicc,,,mintha túrbós lenne az autó úgy fütyül,,nem zúg, nem recseg, nem dobja ki csak hangosan fütyül.,de nem hasonlít a hangja az I.-es hez.A lükverccel sincs semmi gond.Ha van valakinek ötlete azt megköszönném, ,,köszönöm szépen.
2020.06.08 22:36:53 (104092.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)

Előzmény: iref-h @ 2020.06.07. 22:29:14


Ha szétszeded meg fogod látni, hogy szükséges-e. Sajnos az a tapasztalat, hogy általában a szimering elöregszik és bekerül a víz/kosz ami megöli a csapágyakat. De nem törvényszerű.
2020.06.07 22:29:14 (104091.)
iref-h
(szegvár)

Előzmény: FZRTom @ 2020.06.07. 00:51:24


Köszönöm a segítséget, megrendeltem a lengőkarokat, 4 db. szilenttel, 4 csavarral, lesz egy hét rá, hogy lefessem, s megszáradjon. Írod hogy kerékcsapágyak, szimeringek, roppantógyűrűk is kellhetnek. Eddig erre nem gondoltam, a kerekekkel nem volt baj.
Valahol hirdettek bontott komplett váltót
7 000,- ért, a baj az hogy nem tudom leellenőrizni hogy működőképes e. Ha jó lenne, ennyiért bőven meg érné.

2020.06.07 00:51:24 (104090.)
FZRTom
(Zalaegerszeg)

Előzmény: iref-h @ 2020.06.06. 13:12:48


Semmi értelme ennyire belemélyedni. Komplett bontott váltót érdemes inkább cserélni, már csak az utángyártott alkatrészek kétes minősége miatt is. A szerelési könyvek tartalmazzák a váltót is. A lengőkarokat felrakás előtt érdemes lefesteni a gyári réteg inkább csak aranyfüst rajt. Kerékcsapágyak, szimeringek és roppantógyűrűk valószínűleg kelleni fognak.
2020.06.06 13:12:48 (104089.)
iref-h
(szegvár)
Az alábbiakat a csevegőbe is beírtam.
A baj nem jár egyedül. Azt tapasztaltam, hogy az autó váltója 1. sebességben erősen kattog, 2. ben már alig hallhatóan. Szerelőaknán kiderült hogy nem csak ez a baj, sajnos a bal hátsó lengőkar eltört. A szerelő véleménye, hogy mindkét lengőkart érdemes kicserélni 22 200,-ft/db
Ami inkább aggaszt, hogy a váltóhoz milyen csapágyak alkatrészek kellenek. A Bároker-nél sok minden van. A kalkulációhoz mindenképpen kellene egy szerkezeti rajz, hogy a beszerezhető alkatrészeket összehasonlítva a a tényleges, váltóban lévő alkatrészekkel, milyen esély van a javításra. Szerelő szerint hang után ítélve valamelyik csapágy mehetett tönkre, szét kell szedni a váltót. A karosszéria, motor jó állapotban van, még ha veri a 100 000,-ft akkor is meg szeretném javíttatni.
Van e valakinek ötlete, honnan lehetne beszerezni egy részletes váltó rajzot?
2020.04.27 07:22:53 (104088.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Szili Zsolt @ 2020.04.26. 20:32:13


A 6 Col széles nagyon necces. Ennél keskenyebb van nekem, és egy fél cm távolság van csak hátul. Elől még kicsit súrolja is a sárvédő ívét.
Ha nem tudod próbálni, akkor engedd el.

"6×13 az csak nagyon ideális ET-vel lehet jó. Igazából az ET nagyon fontos, egy 5,5-es felninél kb. 25-40 közötti ET-vel van rá esély, hogy jó legyen, de mindenképpen fel kell próbálni, mert nagyban függ a felni kialakításától is."
2020.04.26 20:32:13 (104087.)
Szili Zsolt
(Kiskunhalas)

Előzmény: Dömi @ 2020.04.23. 08:22:32


Köszönöm Dömi! Ezt a cikket olvastam már, sokat segített, de még így is maradt kérdés.
2020.04.23 08:22:32 (104086.)
Dömi
(Veszprém)

Előzmény: Szili Zsolt @ 2020.04.21. 17:33:00


Szia
Bal oldalt a fiat126/cikkek menüben van sok okosság, közte ez a cikk:

https://fiat126.hu/?/Fiat126/Cikkek/Nagyobbfelnisz_IlesebbgumiP_Ukra/158

Remélem tud segíteni.
2020.04.21 17:33:00 (104085.)
Szili Zsolt
(Kiskunhalas)
Sziasztok ! Köszönöm a befogadást ! Van eg kis pókom, ami már rég nálam van, de most jött el az idő, hogy talán egy kicsit többet tudok foglalkozni vele. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a következő felni rá fér-e a járgányra? Sajnos nem tudom rápróbálni. A felni méretei 13x6j ET 33 központi furat átmérő 57,1 mm. Én egy 165/55R13 gumit gondoltam rá ? Befér ez a komó a gyári "fészekbe vagy esetleg kell valamit alakítani, átalakítani ? A válasz sürgős lenne. Előre is köszönöm !
2020.03.25 18:44:35 (104084.)
B.Csaba
(pest megye)
Sziasztok!
BIS-hez keresek szervízkönyvet, javítási útmutatót. Kölcsönbe, megvételre, pdf formátumban. Minden megoldás érdekel.
Köszönöm!
2020.02.09 15:44:42 (104083.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: triplax007 @ 2020.02.09. 08:42:18


Jó hallani, hogy sikerült megoldani :)
Egyébként a szelephézag úgy mászik el, hogy a friss hf tömítés rögtön összerakáskor még nem éri el végleges formáját, a felhevülések és kihűlések során szépen lassan formálódik, adaptálódik a helyére, így némileg össze is nyomódik, emiatt a hf kicsit lejjebb kerül, közeledik a blokkhoz. A szelepemelők viszont ugyanolyan hosszúak maradnak, a szelepemelőtőkék sem változtatják a helyüket, így relatíve feljebb kerülnek a szelepemelőrudak a hf-hez képest, ami miatt a szelephézag lecsökken ahhoz képest, mint amit akkor állítottál be, mikor összeraktad.
2020.02.09 08:42:18 (104082.)
triplax007
(Miskolc)
Sziasztok ismét!
Hengerfejen húztam,szelephézagot beállítottam!
Teljesen jó lett!!!😊👍
Azt viszont nem értem hogy tud ennyire elmenni a szelephézag.
Köszönöm a segítséget,további szép napot!
2020.02.09 00:18:41 (104081.)
raver
(Pápa)

Előzmény: gyenis96 @ 2020.02.04. 18:39:56


Én úgy kértem autósboltba, hogy fékcsőnek kell. Ők elvileg értenek hozzá, azt adtak. Évek óta ismerem őket, megbízom bennük :)
2020.02.04 18:39:56 (104080.)
gyenis96
(pécs)
Sziasztok!
Tud valaki olyan átlátszó csövet, ami bírja a fékfolyadékot? Le szeretném cserélni a tartályról a főfékmunkahengerre menő csöveket.
2020.01.19 22:30:36 (104079.)
xhtml96
(Dunaharaszti)

Előzmény: xhtml96 @ 2020.01.19. 19:37:18



Sikerült, szétszedtem darabokra mégegyszer és újra össze, valami testelt, most szép a szikra! :)

xhtml96 szerkesztette 2020.01.19 22:32:36-kor.
2020.01.19 19:37:18 (104078.)
xhtml96
(Dunaharaszti)
Sziasztok!
A gyújtásmegszakítóval bohóckodom, mert kondi és a megszakító csere után, plusz beállított hézag után semmi sem történik. A trafó jó, megmértem, és szikrát köp ha testelem a vezetékét. Lemértem a megszakítás pillanatában és amikor összezár a kör, és mindkét esetben folyik rajta ugyan az a feszültség, pedig ha jól tudom nem kellene mert az a lényege. Nem találom hogyan vagy hol érhet össze, vagy mi lehet a gond. Elvileg ugyan úgy raktam vissza mindent ahogy kell. Lehetséges hogy valamit rosszul raktam vissza mégis? Volt már valakinek hasonló hibája?
2020.01.13 12:24:36 (104077.)
triplax007
(Miskolc)
Hétvégén átnézem!!!!!
Köszönöm a hasznos tanácsokat!
Kíváncsi leszek rá!!!
2020.01.12 23:11:30 (104076.)
BeLeS
(Budapest)

Előzmény: Andrei @ 2020.01.12. 22:35:37


Ha a lelazulás és kompresszióveszés kapcsolatára gondolsz, akkor bocsi félreérthetően írtam, nem a lelazulás miatt volt kompresszióvesztés közvetlenül, hanem a szelephézag eltűnése miatt. Mert annyira viszont meglazult, hogy a szelephézagok ilyen jéghidgeben mínusz fokokban is nullák voltak. (szívónál konkrétan nulla, a két kipu szelepnél meg a 0,05mm-es hézagmérő fért be)
A tünet az volt, hogy nehezebben indult, és miután bemelegedett alapjáraton 1-1 ütem kimaradt. A gyújtást végig néztem előtte, mindent kicseréltem (kondenzátor, gyertya, kábel, trafó), a jelenség így is fenn ált. Benzin volt rendesen, és miután minden rendben volt, mondom ránézek a szelephézagokra, és azok tűntek el teljesen... csak azok meg amiatt tűntek el, hogy a hengerfej lelazult már kicsit. Legalábbis ez a teóriám :D
Mivel miután újra nyomatékoltam, beállítottam a szelephézagokat egyenletes lett az alapjáratom :) Nyilván alapvetően a szelephézag állítás volt a megoldás, de hamár ott jártam ráhúztam a hengerfejre is...Újra 48 Nm-rel húztam meg és kb 60°ot tudtam minden csavaron tekerni....

Fórum

Partnereink



 

Képek


  • BeLeS
  • Hirdetés
    Hirdetés

  • daniel.farkas92

  • Gráf Márton
  • 2022
    andrasme