1972 -t írunk.

Az olaszországi Torinóban bemutatásra került a Fiat új kisautója, a Fiat 500 -ast felváltó Fiat 126 -os modell. Igaz a karosszéria új autót takart, de a motortérben az elõdjétõl örökölt motor dolgozott, némi módosítással. Az 594 cm3 hengerûrtartalmú motorral szerelt jövevény teljesítménye 16.9kW, közel 23LE.


Ez idõtájt lengyelországban egy kisautó gyártásába szerettek volna belevágni, a kiszemelt modell végül a Fiat 126 -os modellje lett. 1971 -ben vásárolták meg a licencet, majd megkezdõdött a gyártás helyszínének építése. A Bielsko Biala -i gyár mellett építettek egy új egységet Tychy -ben, e két gyár elnevezése lett Fabryka Samochodów Malolitrazovych (durva fordításban "Kis Hengerûrtartalmû Jármûvek Gyára"),azaz rövidítve: FSM.

 

1973 -ban indult meg Lengyelországban a gyártás.

A típus a Polski Fiat 126p jelzéssel rajtolt, eleinte sok olasz alkatrésszel. Ezeknek azonban hamarosan megkezdõdött a pótlása lengyel alkatrészekkel, és a BIS modell bemutatásáig nem is nagyon változtattak ezen a gyakorlaton.

Az elsõ modellek krómozott lökhárítóval, krómozott tanksapkával, 48 lyukú motorháztetõvel, és a típus egyik „védjegyével”, a kúpos felnivel került forgalomba. A kisautó orrán a régi Polski embléma díszelgett, oldalán kis „jelvénnyel” (Licencja Fiat).